Search

برد دستگاه میوه خشک کن صنعتی

برد دستگاه میوه خشک کن صنعتی مدل UFD9803 به سفارش شرکت دمنده صنعت آریا (آریا سازه) در گروه مهندسی اورمنت طراحی و تولید شده است. این کنترلر توسط ماژول سنسور دما و رطوبت AM2301 میزان دما و رطوبت نسبی محیط داخلی دستگاه میوه خشک کن را اندازه گیری می کند و مطابق دستورالعمل ارائه شده از طرف شرکت آریا سازه میزان دما و رطوبت نسبی داخل دستگاه در مقادیر تنظیم شده توسط کاربر را ثابت نگه می دارد. از قابلیت های مهم این برد، ذخیره سازی زمان سپری شده در هنگام قطعی برق می باشد. UFD9803 دارای ترمینال اتصال ترمو سوئیچ ایمنی است. می توان با قطع جامپر روی ترمینال و نصب یک ترمو سوئیچ Normally Close خارجی با دمای عملکرد مناسب به این ترمینال سطح ایمنی دستگاه را افزایش داد.

استفاده از نمایشگر LCD کاراکتری 16*2

برای نمایش منوها و پارامترهای مختلف، در برد کنترلی دستگاه میوه خشک کن صنعتی از یک نمایشگر LCD کاراکتری 16*2 که به وفور در بازار یافت می شود استفاده شده است. با توجه به مشکلات LCD های موجود در بازار مانند وجود سایه، نویز پذیری و عدم خوانایی مناسب در انتخاب مارک LCD به کار رفته سعی کرده ایم از بهترین برندهای موجود در بازار ایران مانند TECH STAR و WINSTAR استفاده کنیم.

استفاده از صفحه کلید کاربر پسند

صفحه کلید کنترلر UFD9803 با شش عدد کلید موجب راحتی کار با منوها گشته است. به طوریکه کاربر به آسانی توسط کلیدهای NEXT و BACK می تواند پارامترهای دستگاه را مشاهده و توسط کلیدهای UP و DOWN مقدار پارامترها را تغییر داده و در آخر با فشردن کلید OK/START فرایند خشک کردن را با توجه به تنظیمات انجام شده شروع نماید. کلید CANCEL/STOP هم به منظور متوقف نمودن عملیات جاری در نظر گرفته شده است. پس از آغاز فرایند خشک کنی همه تنظیمات بر روی نمایشگر قابل مشاهده است.

خصوصیات نرم افزاری برد کنترلر UFD9803 :

  • تشخیص قطعی برق و ذخیره سازی زمان سپری شده
  • تشخیص خطاهای مربوط به سنسور دما – رطوبت مانند قطع شدن سنسور
  • منوی ساده و کاربر پسند
  • نمایش دما (درجه سلسیوس)، درصد رطوبت نسبی و زمان (ثانیه:دقیقه:ساعت)

خصوصیات سخت افزاری برد کنترلر UFD9803 :

  • استفاده از فیلتر EMI در ورودی برق جهت کاهش میزان نویز مد مشترک و تفاضلی
  • استفاده از ترانس روبردی مرغوب ساخت شرکت آتبین نیرو
  • استفاده از رله های با کیفیت مانند OMRON
  • استفاده از ترمینال های مرغوب شرکت KEFA
  • امکان نصب ترمو سوئیچ ایمنی
  • دارای جعبه پلاستیکی ایرانی به ابعاد 70*125*180 میلیمتر

سورس این پروژه در اختیار شرکت دمنده صنعت آریا بوده و با دستورالعمل های کنترلی پیاده سازی شده در نرم افزار آن قابل فروش مجدد نمی باشد. لذا در صورت درخواست خرید سورس یا سفارش تولید دوباره، طبق دستورالعمل و مکانیزم های کنترلی ارائه شده از سوی مشتری طراحی، تولید و فروش سورس پروژه امکان پذیر است.

جهت سفارش طراحی، سورس یا تولید تماس بگیرید.

عکس های برد کنترلی دستگاه میوه خشک کن صنعتی




رفتن به نوار ابزار